Często zadawane pytania


Internet Stacjonarny:

Jaka jest różnica pomiędzy Internetem Kablowym a Radiowym?

Internet Kablowy przesyłany jest do budynku kablem - najczęściej światłowodem. Takie łącze oferujemy głównie mieszkańcom bloków.
Internet Radiowy to łącze stałe doprowadzone do Twojego domu za pomocą radiolinii. Łącze takie dostępne jest zarówno w obrębie miasta jak i w okolicznych miejscowościach. Jeśli mieszkasz poza miastem nadal możesz cieszyć się szybkim internetem.

Czym różni się Internet Radiowy od Internetu Mobilnego?

Internet Radiowy to łącze stałe parametrami zbliżone do łącza Kablowego. W porównaniu do Internetu Mobilnego łącze Radiowe oferuje stabilną prędkość, niskie opóźnienia pakietów i większą przepustowość.

Jak długo trzeba czekać na podłączenie?

Czas oczekiwania na podłączenie jest uzależniony od lokalizacji przyszłego łącza oraz panujących tam warunków infrastrukturalnych. W znakomitej większości przypadków łącze zostaje zestawione w przeciągu 3 dni od zamówienia.

Czy przydzielacie publiczne adresy IP?

Każdy komputer na łączu Kablowym otrzymuje w standardzie publiczny adres IP.

Na czym polega Limit danych i czy mogę mieć łącze bez limitu?

Limit danych liczony jest w skali miesiąca, sumarycznie dane pobrane i wysłane. Jeśli użytkownik przekroczy limit łącze będzie nadal działać lecz z mniejszą prędkością. Wraz z nadejściem nowego miesiąca łącze powróci do pełnej prędkości. Jeśli nie przekroczysz miesięcznego limitu to łącze cały czas działa z pełną prędkością.
Za niewielką opłatą można włączyć opcję "Bez limitu danych".

Jak sprawdzić czy przekroczyłem już miesięczny limit?

W Panelu Abonenta eBOK możesz sprawdzić czy limit został już przekroczony. Informację taką można również uzyskać dzwoniąc do Biura Obsługi Klienta.

Przekroczyłem limit, czy jest możliwość aby łącze mimo to działało z pełną prędkością?

Jeśli przekroczyłeś miesięczny limit prawdopodobnie odczujesz wolniejsze działanie Internetu.
Możesz poczekać do końca miesiąca - wraz z początkiem nowego łącze przyśpieszy do pierwotnej prędkości.
Jeśli nie chcesz czekać możesz również skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta i za drobną opłatą wyłączyć w danym miesiącu limit danych.

Jak zalogować się do eBOK? Gdzie znajdę identyfikator i hasło?

Aby zalogować się do systemu eBOK należy podać Identyfikator i Hasło. Potrzebne dane znajdziesz na umowie.

Telefon Stacjonarny

Jak wygląda Telefon Stacjonarny od strony użytkownika?

Od strony użytkownika jest to tradycyjne gniazdko telefoniczne do którego podłącza się zwykły telefon z wybieraniem tonowym.

Jaki numer jest przypisywany do telefonu?

Przydzielane są tradycyjne 7-mio cyfrowe numery telefoniczne w lokalnej strefie 44.

Czy można przenieść swój dotychczasowy numer od innego operatora?

Tak, można przenieść do naszej sieci swój dotychczasowy numer od innego operatora.
Wszelkie formalności załatwimy na miejscu w Biurze Obsługi Klienta.

Czy telefon podłączany jest osobną linią i czy nie obciąży to posiadanego łącza Internetowego?

Telefonia Cyfrowa podłączana jest osobnym, niezależnym łączem - nie obciąży tego już posiadanego do Internetu.

Czy umowa z TPSA będzie automatycznie rozwiązana?

Jeśli zdecydujesz się przenieść swój numer telefonu do naszej sieci, dopełnimy za Ciebie wszystkie formalności, włącznie z rozwiązaniem umowy u dotychczasowego operatora. W przypadku aktywacji usługi z nowym numerem telefonu przydzielonym z puli numerów ELEKTRON (44 600 XX XX) ewentualne rozwiązanie umowy u starego operatora pozostaje w gestii klienta.

Czy będę miał dostęp do billingu rozmów?

Tak. Abonent poprzez Panel Abonenta ma dostep do billingu "na żywo" oraz opcji konfiguracyjnych telefonu.

Na czym polega usługa Wirtualny FAX?

Jako opcja można uruchomić usługę Wirtualny FAX. Klient dostaje osobny dedykowany numer telefoniczny pod którym zawsze zgłasza się sygnał faksu. Wszystkie faksy wysłane pod ten numer zostaną wysłane na wybraną skrzynkę Email w postaci pliku PDF.

Jak działa usługa Automatyczna Sekretarka?

Usługa Automatyczna Sekretarka jest bezpłatna. Można ją włączyć i skonfigurować tak aby np. zgłaszała się w przypadku kiedy połączenie przychodzące nie jest odebrane lub kiedy telefon jest zajęty. Nagrania są automatycznie wysyłane na wybrane konto email jako załącznik dźwiękowy.

Czy w telefonii ELEKTRON działają numery alarmowe jak np. 112 i czy są bezpłatne?

Tak. W Telefonii Cyfrowej ELEKTRON dostępne są wszystkie numery alarmowe, w tym numer 112. Połączenie na numery alarmowe oraz numery darmowe jak np. 0-800 jest bezpłatne.